Společnost Macron byla založena v roce 1971 a za posledních dvacet let se z regionální firmy a sponzora pár lokálních klubů vypracovala v jednoho z největších výrobců a dodavatelů dresů, a to nejen těch fotbalových, ale i ragbyových nebo basketbalových. Vedle toho nabízí i další sportovní vybavení, jako jsou třeba rakety na padel.
Příběh Macronu ukazuje, že italský styl a smysl pro detail funguje i na poli sportovního oblečení, což umocňuje i aktuální trend, kdy se sport čím dál víc propojuje s módou.
Jak se ale z malého hráče na trhu stala taková štika? Na oficiálním webu jsme se podívali na časovou osu historie společnosti a tajemství úspěchu se dá najít v několika důležitých milnících. V roce 2001 se Macron stal oficiálním partnerem Boloni, odkud také samotná firma pochází, a vedle baseballu, volejbalu a basketbalu si tak otevřel dveře i do fotbalového světa.
V roce 2009 přichází partnerství s Neapolí, dalším významným italským klubem a s Macronem už se tak musí počítat i na té nejvyšší úrovni. V dalších letech upevňuje svou pozici, co se fotbalu týče, a v roce 2013 přidává další sport: nově dodává dresy skotské ragbyové reprezentaci.
Jak společnost roste, přichází nevyhnutelná modernizace - nové logo a stavba zbrusu nového výrobního centra a kanceláří v Crespellanu, což je asi 20 kilometrů od Boloni. Kromě samotných fotbalových klubů má Macron na kontě i zajímavou spolupráci s UEFA, které jako historicky první italská značka dodává dresy pro rozhodčí.
Aktuálně je Macron čtyřkou na trhu v evropském fotbale, na svých dresech ji nosí téměř 300 evropských klubů včetně účastníků Ligy Mistrů Realu Sociedad nebo stálice Premier League Crystal Palace. Logo italské značky ale můžete znát i z dresů hollywoodského Wrexhamu a setkáváme se s ní i na českých trávnících. Její dresy oblékají ve Fortuna lize hráči Viktorie Plzeň a Teplic.
A které dresy od Macronu jsou za nás ty nejzajímavější? Tady je naše top 5.
Venkovní varianta ve vínové barvě s tmavě modrými detaily a originálním véčkem se povedla!
Tradiční modro-bílou šachovnici doplňuje jako odkaz na počátky klubu nenápadný vzor konstrukce místní plynárny. Krása je v detailech.
Kovářova kobyla nesmí chodit bosa a dobře to vědi i v Macronu. Boloňa se v aktuální sezoně představila v krásné domácí sadě. A ještě hezčí byla její prezentace.
Nedokážeme říct, jestli se nám tenhle dres spíš líbí nebo nelíbí. Rozhodně by ale neměl ve výběru chybět, protože ukazuje, že Macron se toho nebojí a umí i odvážnější designy.
Výpravu za dresy Macronu zakončíme v Česku. Venkovní varianta dresu Viktorie Plzeň se povedla i díky kombinaci růžovo-tyrkysových prvků a skvěle vypadá i vzor na ploše celého dresu v podobě loga klubu.
Tento text mohli jako první číst odběratelé newsletteru Přímák Football Clubu. Každou středu ho přihráváme přímo do vašich mailových schránek, pokud nám zanecháte kontakt v následujícím formuláři. Věnujeme se zajímavostem, kuriozitám, neznámým příběhům současnosti i historie a trendům, které vás udrží ve správné fotbalové provozní teplotě. Přejeme příjemnou zábavu…
Český fotbal je jako dům z karet. Na pozadí války Jaroslava Tvrdíka s Petrem Fouskem se řeší úroveň Haškovy práce, propadák lvíčat, nekryté prémie i stadion plný Ukrajinců.
V Anglii jsme během víkendových druholigových mačů zřejmě viděli nejhorší zakončení sezony. Ebou Adams se stal okamžitě terčem žertíků na sociálních sítích, ale i vlastních spoluhráčů.
Čeští reprezentanti byli po zápase s Ukrajinou zklamaní z malé podpory fanoušků. Je ale opravdu na místě, aby si stěžovali právě oni? Diváky do ochozů nedostanete jen tím, že nastoupíte na trávník.