Druholigový Eintracht Braunschweig bude dál hrát své domácí zápasy na stadionu s původním jménem, které nosí od svého otevření v roce 1923. Na Eintracht Stadion se bude po úspěšné crowdfundingové kampani v německém Braunschweigu chodit minimálně dalšího 2,5 roku.
V akci, která běžela od května roku 2022 na zachování původního jména, přispělo celkem 2773 lidí a výtěžek dělá 217 473,95 euro (zhruba 5,24 milionu korun). Klub potřeboval aspoň 200 tisíc eur, aby jméno stadionu nemusel měnit podle sponzora.
„Spojenými silami a skvělým závěrečným spurtem se nám podařilo prolomit požadovanou částku 200 tisíc eur. Výtěžek z crowdfundingu je důležitým stavebním kamenem v našem rozpočtu pro současnou sezonu i další dvě,“ uvedl Wolfram Benz, jednatel klubu.
Nováček 2. Bundesligy bojuje o záchranu. Eintracht je šestnáctý, což je barážová pozice. Ve vyrovnané soutěži má bod náskok na poslední dvě sestupové příčky, ale také jen tříbodovou ztrátu na devátou Hansu Rostock.
Klub z Braunschweigu měl dřív sponzora, který klubu dával peníze, ale nežádal za to přejmenování stadionu. Ten ale v létě roku 2021 odešel, píše zpravodajský web Kicker. Klub žádného dalšího podobného mecenáše nenašel a protože potřebuje peníze na provoz, hrozilo, že si najde sponzora, který za svůj dar získá reklamu v názvu stadionu.
To se ale lidem spjatým s klubem nelíbilo a tak zareagovali. Vytvořili spolek na zachování původního jména a přišli s crowdfundingem, tedy s možností zachránit jejich věc přes přímé příspěvky od podporovatelů.
„Jsme fanoušci a sponzoři, ultras a zaměstnanci klubu. Naším cílem je zachovat původní název. Ten je součástí naší identity stejně jako jeho umístění na Hamburské ulici,“ stojí v manifestu úspěšné kampaně.
Na přispěvatele čeká například zápasový míč nebo společná fotka s týmem. Největší odměnou pro ně ale je, že minimálně do konce sezony 2024/25 budou chodit na Eintracht Stadion.
Startuje poslední reprezentační okno roku 2025. Máme pro vás kompletní TV program na příští dny.
Tyhle pruhy změnily svět fotbalu. Johan Cruijff se před MS 1974 kvůli smlouvě s Pumou postavil Adidasu – a vznikl dres, o kterém se mluví dodnes.
Závěr podzimu přinesl sparťanské potvrzení formy, slávistický střelecký koncert i dvě velká loučení, která dala poslednímu kolu silný rámec. Newsletteru Kopačky neunikl ani důležitý reprezentační los nebo anglické volání po VARu.



