„Jsme teď ve fázi, kdy máme na stole dost významný až revoluční koncept. Nemohu zatím mluvit o detailech, protože to ještě řešíme a zvažujeme všechna pro a proti. Nicméně příští sezona pro nás bude dost významná v tom, že nejspíš kluby v souvislosti s televizním tendrem LFA konečně dostanou možnost pracovat se záběry ze hry. To dává úplně jiný rozměr z pohledu práce s obsahem a úplně se nám překresluje schéma, jak interně pracovat s fanoušky. Vymýšlíme tedy změnu přístupu k obsahu, ticketingu i členskému programu včetně našeho digitálního ekosystému,“ říká v rozhovoru s Football Clubem Kamil Veselý, marketingový ředitel Sparty.
Na Letné teď vymýšlí, jak to celé propojit. „Je tedy možné, že přijdeme s velkými změnami. Pokud si je skutečně odsouhlasíme, tak je budeme komunikovat už zkraje jara, abychom fanouškovskou obec na tu velkou změnu připravili s dostatečným předstihem,“ dodává Veselý.
Sparta to dělá i kvůli tom, že aktuálně má u permanentek i vstupenek vysoký převis poptávky. Na Letné se jí podařilo vyprodat už sedmnáct zápasů v řadě, což je historický unikát.
Sparta před touto sezonou prodávala permanentky pro nové zájemce od 2900 do 4300 korun, stávající permanentkáři si vstupenku na celou sezonu 2023/24 mohli pořídit za ceny od 2320 do 3870 korun. Na pražskou Letnou jsou permanentky zhruba o 1000 až 1600 korun levnější než do Edenu, o něco víc stojí i v Plzni. Srovnání cen prvoligových permanentních vstupenek pro sezonu 2023/24 najdete v textu Fotbal zdražuje. Projděte si ceny permanentek na příští sezonu.
Je pro Spartu prodej permanentek vůbec ekonomicky výhodný, když permanentka stojí zhruba tolik jako lístky na čtyři top zápasy? „V současné cenotvorbě ta cena permanentky nedává smysl a určitě by měla být vyšší. Jsem si jistý, že hodnota toho produktu je vyšší než její aktuální cena. A i to je součástí celkové úvahy o té připravované změně. Musíme řešit i to, jaká cena permanentek by měla být, aby odpovídala hodnotě produktu, ale zároveň byla stále atraktivní. A i to je jedna z klíčových motivací, jak v propojení jednotlivých produktů přemýšlíme, aby to celkově dávalo smysl pro fanoušky i klub,“ říká Veselý.
Důležité zápasy v příštích dnech hrají lvíčata i dospělá reprezentace. Jedenadvacítku čeká baráž o Euro s Belgií, áčko pak závěr skupinové fáze Ligy národů. Všechna čtyři utkání vysílá ČT Sport.
Baník je v ligové tabulce třetí o dva body před čtvrtou Spartou, kterou před týdnem porazil na Letné. Euforie v Ostravě je pochopitelně veliká. O to víc překvapí srovnání výsledků s loňskou sezonou. V dosud odehraných zápasech je Baník v meziročním srovnání jen o bod lepší.
„Důvody, proč se spousta z nás zamilovala do téhle hry, do jejího sledování a prožívání, byly jiné než realita, která je teď často k vidění na hřišti i mimo něj,“ říká v pokračování série Můj fotbal architekt Adam Gebrian.