Holeš, Votíková, Moses a Pasta Oner v Robloxu. Popkulturní trefa Slavie v souboji o mladé fanoušky

24. červenec 2025
Sdílejte:
Fotbalové kluby už dávno nebojují jen na hřišti. Kdo chce mít silnou fanouškovskou základnu, neobejde se bez kvalitního marketingu a cílení na stále mladší generace. Slavia se nyní netradičním krokem snaží zabodovat v populární online platformě Roblox.
Když se fotbalové hvězdy vydají do online světa dětí.Foto: SK Slavia Praha

Slavia jako první český fotbalový klub vstupuje na oficiální Roblox Marketplace, nejpopulárnější online herní platformu mezi dětmi do 15 let. Roblox každý měsíc hraje přes 380 milionů uživatelů po celém světě, z toho v České republice se jedná o přibližně 150–200 tisíc pravidelných hráčů v této věkové kategorii.

„Rozhodli jsme se proto vstoupit na oficiální Roblox marketplace, kde si mohou hráči jako herní skin obléct dresy Slavie – včetně těch nejnovějších, které vznikly ve spolupráci s Castore a umělcem Pastou Onerem. Slavia se tak stává prvním českým klubem, který se do tohoto virtuálního prostoru zapojil, a řadí se po bok značek jako Manchester City, Manchester United, Ajax Amsterdam či Al Nassr,“ vysvětluje ředitel strategické komunikace Slavie Jakub Splavec.

Na první pohled má ten to krok s fotbalem málo společného, ale obě pražská S už pochopila, že v marketingovém souboji o mladé generace musí vystoupit zaběhnutých principů a vydat se k popkulturním fenoménům nejen generace X, ale i samotných dětí. A tento trend bude v aktivitách obou klubů stále patrnější.

„Roblox už dávno není jen hra – je to digitální svět, kde mladí tvoří, baví se a komunikují. Chceme být jeho součástí a nabídnout fanouškům možnost propojit se se Slavií i tímto novým způsobem,“ říká Jakub Mačát, marketingový ředitel SK Slavia Praha, s tím, že se český mistr chce stát přirozenou součástí digitálního světa, ve kterém se nejmladší fanoušci pohybují.

„Další digitální projekty pro mladé sportovce připravujeme a představíme je na začátku školního roku. Jde o komplexní přístup k nové generaci fanoušků,“ dodává Splavec.

Fanoušci si nyní mohou pořídit oficiální dresy Slavie jako herní skiny a přidat se do oficiální komunity, včetně nejnovější edice vytvořené ve spolupráci se značkou Castore a výtvarníkem Pastou Onerem. Na výběr jsou tři varianty dresů, deset od každého se jmenovkami populárních hráčů. Klub tak přináší svou vizuální identitu a energii do prostředí, kde dnešní mladá generace tráví výraznou část času – hrou, komunikací i tvorbou.

Související články

Nová Priskeho Sparta: Proč musí pohřbít trojzubec? A koho by měla okamžitě koupit z ligy?

Jak při své druhé sparťanské štaci pracuje Brian Priske s týmem? V čem se liší taktika a herní prvky oproti Friisově Spartě, ale i titulovým sezonám? Dokáže dánský trenér vycepovat defenzivu k zodpovědnější práci? A jak si poradí s rotací v útoku? O tom všem a mnohém dalším si povídáme v pokračování Football Club podcastu s analytikem Vojtěchem Mrklasem.

Podcast

Video: Bergerovo dělo. Tohle je nejhezčí český gól v historii Premier League

Patrik Berger měl božskou levačku. A právě ta mu zajistila vítězství v anketě stanice Canal+ Sport o nejhezčí český a slovenský gól v anglické elitní soutěži. Ve finále porazil parádu od Marka Matějovského.

Premier League

Chce dobýt Evropu a myslí i na přestup. Hvězda Baníku dobře ví, na co míří

V sedmadvaceti má slovenský útočník Erik Prekop za sebou třetí místo s Baníkem a start v národním týmu. Osobní cíle si však klade ještě mnohem vyšší.

Česká liga
Popup se zavře za 8s