Zajíc na EURO se super slevou jen za 149 Kč! Objednávejte zde

Proč máme ošklivější dresy než Albánie? A co nejvíc ovlivňuje byznys s fotbalovými trikoty?

21. červen 2024
Sdílejte:
Kdo má nejhezčí a nejošklivější dresy Eura? Jak dnes pracují kluby s designem dresů a dalšího merche? V čem se liší menší výrobci od obřích brandů? A proč se design a střih dresů za poslední tři dekády tolik proměnil? O tom jsme si povídali s novinářem Martinem Vaitem z iSport.cz a ředitelem yoursport Pavlem Hodkem.

Tentokrát si od branek, bodů a vteřin odskočíme k něčemu, co má přesah do dalších oblastí fotbalového světa, jako jsou například móda, udržitelnost, fanouškovská kultura, ale také především byznys. Většina z vás si asi vybaví, jaký byl váš první fotbalový dres, který jste jako děti dostali. Váže se na to spousta vzpomínek a symbolických momentů. Možná i proto jsou jednou z nejoblíbenějších skupin dnešního fotbalového merche právě retro dresy.

Co se týče dnešních dresů, se kterými se prohánějí po hřištích hvězdy světového fotbalu a které si ve fanshopech a sportovních prodejnách skupují jejich fanoušci, hraje na jejich finální provedení a podobu vliv spousta faktorů. Výsledek občas stojí za to, jindy jde zase o trefu vedle. I o tom si povídáme v dalším pokračování Football Club podcastu s Pavlem Hodkem, ředitelem společnosti yoursport, která se specializuje na distribuci sportovního vybavení s velkým důrazem i právě na fotbalové dresy, a také Martinem Vaitem, sportovním novinářem a vedoucí videooddělení na iSport.cz, kterého můžete znát i z podcastu radia Wave Tribuna.

Partneři projektu Cesta na Euro

  • Betano: Sázková kancelář působící na 11 světových trzích, včetně Česka. Je také oficiálním partnerem EURO 2024.
  • Tarespa: Český výrobce luxusních modelů stadionů pro sběratele i prémiové obchodní partnery.
  • Německá turistická centrála (DZT): Koncipuje marketingové strategie a komunikuje kampaně zaměřené na kladnou image a podporu turistické destinace Německo.

Vydejte se s námi do Německa s projektem Cesta na EURO.

Dostatek času v našem povídání dostalo hodnocení dresů na právě probíhajícím Euru. Rozebrali jsme módní vítěze i poražen a zanalyzovali, proč některé svazy a kluby mají možnost, sílu a dovednost přijít se skvostným dresem, zatímco u některých je výsledek spíše odfláknutý.

Probrali jsme i trendy ve výrobě dresů a použití materiálů, očekávání z hlediska ekologie a také boj menších značek se zavedenými giganty fotbalového merchandising.

Přejeme vám příjemný poslech a krásný start léta!

Partneři projektu Girl Power

  • yoursport: Už od roku 2013 zajišťujeme sportovním klubům kompletní vybavení a špičkový servis. Zvládneme se postarat o ligový tým, ale baví nás i spolupráce s menšími kluby. Dodáváme kvalitní vybavení od značky Macron, která obléká řadu velkých fotbalových, basketbalových, ragbyových i dalších sportovních klubů a na evropském trhu patří k absolutní špičce. Jakýkoliv sportovní klub tak dokážeme obléknout od hlavy až k patě, a to včetně realizačního týmu a fanoušků.
  • Betano: Sázková kancelář působící na 11 světových trzích, včetně Česka. Je také oficiálním partnerem EURO 2024.

Související články

Kdy se vrátí plzeňská kometa? Durosinmi bude až na jaře, říká Koubek

Rafiu Durosinmi je vyléčený, ale má před sebou dlouhou práci, aby dohnal manko. Trenér Koubek s ním naplno počítá až na jaro.

Zprávy

Český unikát: Slavná Eura ukončily experimenty

EURO 2024 se blíží do finále a Česko u toho už dlouho není. Na turnajích v letech 1996 a 2004 jsme ale psali historii. A to nejen ziskem stříbra a bronzu.

Přímák

Yamal září. Proč svého nemáme i v Česku?

Lamine Yamal otevírá zajímavou debatu o věku hráčů. Jsou dnešní mladí jiní než dřívější supertalenti? Nastal obecně čas pro fotbalové mládí a jaká jsou rizika pro jejich růst? Proč tak mladí hráči na top úrovni nejsou i u nás? A rodí se nová španělská nadvláda v mezinárodním fotbale?

Euro 2024
Popup se zavře za 8s