Po žních by měl přijít zásadní řez. Podroužek vysvětluje, proč by zúžil nejen ligu

03. duben 2024
Sdílejte:
Český fotbal dělá obrovské ekonomické pokroky, ale chybí mu soutěžní systém, který by dlouhodobě zvyšoval (nejen) sportovní kvalitu. Jak na to, o tom i s přihlédnutím k vlastním zkušenostem píše v komentáři Jan Podroužek, bývalý sportovní manažer českobudějovického Dynama.
Dukla míří do první ligy.Foto: Beranek / CNC / Profimedia

Už víme, že do českého fotbalu přiteče od příští sezony z prodeje audiovizuálních práv a od nového titulárního partnera zhruba tři čtvrtě miliardy korun víc než dosud. To je neuvěřitelný posun pro celou ligu. Pořád je ale nad čím přemýšlet, co řešit. Třeba kdyby se šlo hluboko do systému soutěží tak, aby je nové peníze posílily a vše se vzájemně zefektivnilo.

Dostáváme se do doby, kdy pro kluby bude objektivně mnohem jednodušší naplnit vlastní rozpočty. Financovat své výdaje a opravdu na jejich krytí lépe vidět. Je otázka, jakou strategii jednotlivé kluby zvolí, jestli svůj provoz za těchto okolností třeba zdraží, jelikož získají pocit, že to možná udělá každý a nikdo nebude chtít ztrácet krok. Pro začátek by ale asi byla lepší ta konzervativnější varianta.

Věřte mi, že dobře vím, o čem mluvím. Shánět se v prosinci po penězích, které jsou nutné na výplaty a na další provoz, o přestupech vůbec nemluvím, je zničující. Mít tuhle starost buď za vyřešenou, nebo za významně ulehčenou, a to v podstatě plošně, je skvělá zpráva pro český fotbal.

Související články

Retrokvíz: Poznáte hvězdy světového fotbalu v důchodu?

Dokažte, že jste skuteční odborníci, a odhalte fotbalové hvězdy posledních dekád, které už pověsily kopačky na hřebík. Zvládnete náš kvíz bez jediné chybičky?

Kvíz

Vždycky čtvrtí? Jak se dělá ženská liga v Liberci

V osmém díle naší podcastové série o Fortuna lize si povídáme s Jiřím Liškou, výkonným ředitelem ženského úseku Slovanu Liberec.

Podcast

Šťastné a Tellyvizní! Telly naděluje pod stromeček dvojnásobnou porci fotbalu a slevu pro čtenáře FC

Telly spouští vánoční kampaň, která potěší všechny, koho nebaví během svátků koukat dokola na ty stejné pohádky a nejradši by pozorovali 22 chlapíků na zeleném pažitu i přímo na Štědrý den. Namísto obvyklých ponožek pod stromeček tak mohou noví zákazníci získat prémiovou televizi plnou sportu s dvojnásobným obsahem. Pro čtenáře Football Clubu máme ještě slevu navíc. Více informací se dozvíte v článku.

Spolupráce
Popup se zavře za 8s
Získejte přístup ke všem článkům a podpořte redakci.

Staňte se předplatiteli Football Clubu a odemkněte si všechny prémiové texty! 

Získejte přístup ke všem článkům a podpořte redakci.