Od Griezmanna po Petrželu, od míčů po dresy. Kipsta míří do světového fotbalu

24. červenec 2025
Sdílejte:
Na trh s profesionální fotbalovou výbavou nastoupil nový hráč. Kipsta, fotbalová značka Decathlonu, už není jen parťákem amatérských sportovců, ale také UEFA, Ligue 1 nebo Antoina Griezmanna. Kam povedou další kroky?
Decathlon si jako fotbalového ambasadora vybral Antoina Griezmanna.Foto: Decathlon

Z Lille do celého světa. To je příběh francouzského Decathlonu, který se za necelých 50 let na trhu stal jedním z největších prodejců sportovního zboží vůbec. Většinu tohoto času platil za firmu, která stojí po boku hlavně amatérským sportovcům, ať už je jejich disciplína jakákoliv. Včetně fotbalistů, pro které od roku 2016 vyrábí i prodává výbavu pod hlavičkou samostatné značky Kipsta.

Stejně jako celý Decathlon, také Kipsta se ale čím dál víc začíná prosazovat i v profesionálním sportu. Dodává zápasové míče pro Evropskou a Konferenční ligu. Spolupracuje s elitními soutěžemi ve Francii nebo Belgii. A její kopačky začínají obouvat profesionálové napříč Evropou. Největší jméno? Jednoznačně Antoine Griezmann, čerstvá posila týmu Kipsta ambasadorů.

Co jeho podpis znamená pro budoucnost značky? Blíží se čas, kdy se logo Kipsty objeví na dresech velkých týmů? A jak se dělají míče, se kterými v evropských pohárech hrají i čeští zástupci? O to a mnohem víc se s námi podělil Giuseppe Vammacigno, komerční leader Kipsty.

Je to pár týdnů, co Atlético Madrid oznámilo prodloužení smlouvy s Antoinem Griezmannem. Jen pár měsíců předtím ale francouzská hvězda podepsala ještě jeden důležitý kontrakt: stala se ambasadorem Kipsty. Je to zatím největší partnerství, do kterého jste se pustili?

Na hráčské úrovni? Jednoznačně. Co se týče soutěží, máme mnoho důležitých partnerství, třeba s UEFA nebo Ligue 1. I v rámci hráčů už spolupracujeme se spoustou skvělých fotbalistů, například s polským reprezentantem Przemysławem Frankowskim. Ale na top světové úrovni je pro nás Antoine Griezmann přeci jen něco jako premiéra.

Proč právě on? Hledali jste pro francouzskou firmu francouzskou hvězdu, nebo to nehrálo roli?

Vybrat nutně Francouze určitě nebyla priorita. Bylo to spíš o hodnotách, kterých se v Kipstě držíme a které s Antoinem sdílíme. O radosti z hraní fotbalu. Říkáme, že by se fotbal vždy měl brát jako hra. Hra, při které se v každém probudí jeho vnitřní dítě a prostě si užije to, že kope do míče. Jasně, že nás zajímá i dobrý výsledek, ale vzato kolem a kolem, chceme si hrát. Propotit triko a užít si radost z fotbalu. Když jsme začali s Antoinem mluvit, viděli jsme, že přemýšlí podobně.

Přistupujete podobně i k výběru dalších ambasadorů? V Česku mezi ně patří Adam Vlkanova nebo Milan Petržela.

Stoprocentně. Vždy se díváme, jaký je daný hráč na hřišti i mimo něj. Chceme spolupracovat s těmi, kteří milují fotbal. Kteří odmala snili o tom, že budou jednou profesionální hráči. A pořád si hru užívají stejně, jako když začínali.

Vraťme se ještě ke Griezmannovi. Jak dlouhý proces stojí za tím, domluvit se na spolupráci s hvězdou jeho formátu?

To velmi záleží na konkrétním hráči. Někdy je to dlouhý proces, někdy je hotovo za pár týdnů, protože rychle zjistíte, že s druhou stranou máte podobný pohled na svět a sdílíte podobné hodnoty. Přesně tak to bylo s Antoinem. Kolegové, kteří s ním všechno řešili, nikdy nebyli ve stresu nebo v rozpacích. Což je samozřejmě ideální. Partnerství na takové úrovni je něco jako manželství mezi hráčem a značkou.

Nekomplikuje domlouvání podobných spoluprací fakt, že kluby, reprezentace a někdy i hráči samotní mají své specifické dodavatele? A jaké příležitosti vlastně na trhu pro Kipstu hledáte?

Dodržujeme všechna pravidla a vždy předem zjišťujeme, jaké možnosti jsou ve hře. Zatím jsme nenarazili na větší problém. V případě Antoina bylo od začátku naším cílem ukázat, že nosí naše kopačky a že nám také pomáhá vyvinout ještě lepší. Potřebujeme partnery jako on, aby nám naše kopačky pomohli posunout. Zatímco třeba u míčů jsme už technologicky na té nejvyšší úrovni, u kopaček je pořád prostor se zlepšovat. Proto potřebujeme top hráče, aby nám s vývojem nových modelů pomohli. A zároveň všem ukázali, že už ty současné jsou opravdu dobré.

Jak moc jsou hráči zapojení do vývoje kopaček?

Záleží na nich, do jaké míry jim vyhovuje být součástí celého procesu. Někteří chtějí být zapojeni pokaždé, když něco testujeme, jiní třeba jen jednou za měsíc. Vždy, když máme nějaké vylepšení, necháme ho hráče vyzkoušet a pracujeme s jejich feedbackem. Pořádné otestování a vyslechnutí názorů profesionálů je pro nás klíčové. Ale nejde nutně jen o profi hráče. Máme i skupiny amatérských fotbalistů, kteří nám s vývojem pomáhají. Vyzkouší si kopačky, řeknou nám, co si myslí, a my to zapracujeme. Nezastavujeme, dokud kopačky nejsou zvalidované tam, kde na tom záleží: na hřišti.

Jedna věc je, jak se v kopačce hraje, druhá to, jak vypadá. Jak moc se při vývoji řeší designová stránka?

Design je dnes čím dál důležitější, je to vidět i u ostatních značek. I tady nám pomáhají partnerství se samotnými hráči. Je to motivace být ambiciózní, zkusit třeba barvy, které normálně nepoužíváme. Designový aspekt je prakticky stejně důležitý jako technologická stránka. Jedině dohromady je z toho vítězná kombinace.

Už jsme zmiňovali balony, což je odvětví, kde se Kipstě poměrně daří. Jste oficiálním dodavatelem pro Evropskou ligu, Konferenční ligu, francouzskou Ligue 1 nebo belgickou Pro League. Jak dlouho se vyvíjí míč s kvalitou na tuto úroveň?

Když jsme začali spolupracovat s LFP, trvalo nám to plus minus 18 měsíců. Požadavky na kvalitu míče jsou na této úrovni vysoko, navíc každá federace má trochu jiné standardy. Ale právě to, že jsme navázali úspěšné partnerství s Ligue 1 a Ligue 2, nám potom pomohlo stát se oficiálním dodavatelem i pro UEFA. Výhoda u míčů je, že jakmile jednou vyvinete balon splňující nejvyšší parametry, dá se na to při dalších projektech dobře navázat. Nejtěžší to pro nás bylo úplně na začátku, kdy jsme vyvíjeli náš první oficiální zápasový míč. I tak samozřejmě příprava každého dalšího míče zabere nějaký čas, naštěstí ale díky našim partnerským klubům a federacím máme spoustu možností, jak balon před sezonou důkladně otestovat. Když třeba pracujeme na novém míči pro Ligue 1 a Ligue 2, máme z každé soutěže k dispozici hned 10 klubů, které ho vyzkouší v akci. Až když řeknou, že je dostatečně dobrý, máme hotovo.

Díváte se i po dalších soutěží, které by se mohly hrát s vašimi balony? Je Česko na vašem radaru, nebo se zatím zaměřujete spíše na země v blízkosti Francie?

Když jsme začínali, Ligue 1 a Ligue 2 pro nás jednoznačně byly prioritou. Dnes už jsme otevřeni příležitostem kdekoliv. Nikdy nechceme hned říkat ne. Jsme na trhu pořád noví, musíme být pokorní a nemyslet si, že jsme už na vrcholu. Stále teprve začínáme, takže jsme otevřeni jakékoliv potenciální příležitosti. Třeba i v Česku.

Který z produktů Kipsty by šel označit za unikátní? Kdyby se dal doporučit jen jeden, který by to byl?

Musím říct právě náš míč. Než jsem ho vyzkoušel, nikdy jsem neměl tu čest s opravdu top balonem pro tu nejvyšší úroveň, vždy jsem hrál jen s těmi klasickými. Tady ale člověk už po pár dotecích cítí rozdíl, ta kvalita je úžasná. Zároveň jsem ale hrdý na to, že to není na úkor dostupnosti. Máme tréninkové míče, které stojí kolem 10 eur. Není všechno jen o kvalitě, ale i o přístupné ceně. To je něco, co chceme udržet a na co jsme pyšní. Protože fotbal je a vždy bude ten nejpřístupnější sport. Stačí vám míč a hrajete.

Zároveň bych ještě zmínil jeden produkt, který teď už nevyrábíme, ale možná bychom se k němu mohli vrátit. Air Kage, nafukovací fotbalová branka, kterou si můžete vzít kamkoliv. Třeba na pláž. Byla skvělá hlavně pro děti, protože nafouknutí bylo snadné i rychlé. A pak už se dalo hrát kdekoliv.

Decathlon i Kipsta dlouho platily za značky pro amatérské sportovce, pro ty, kteří mají pohyb jako hobby. Teď je ale jasné, že byste rádi pronikli i na profesionální úroveň. Jak takový přerod značky probíhá? A jak při tom neztratit to, na co si u vás zákazníci za dlouhé roky zvykli?

Vlastně to není tak složité. Sport dostupný pro všechny je něco, na čem pracujeme 20 nebo 30 let. Víme, že jsme v tom dobří, a také víme, že v tom musíme pokračovat i nadále. Navíc se teď vydáváme i do světa profesionálního sportu. Myslím, že nám to ve výsledku pomůže dostupnost našich produktů ještě vylepšit. Když spolupracujete s partnery na top úrovni, zlepšujete se díky jejich feedbacku všude. Naším hlavním cílem je pořád být tady pro každého, koho baví sportovat. A zároveň být i značkou, která dokáže profesionálům dodat výbavu na té nejvyšší úrovni. Nikdy ale nebudeme říkat, že jsme nejlepší na světě. Chceme samozřejmě patřit mezi ty nejlepší, nikdy ale nezapomeneme, že jsme hlavně značka, která pomáhá lidem všude na světě hrát fotbal.

Co je vaše největší výhoda v porovnání s konkurencí? Čím Kipsta vyčnívá?

Za mě je to jak úroveň našich produktů, tak i uvažování, které za ní stojí. Ve všem, co děláme, je hlavní myšlenka: chceme víc hrát. Chtěli bychom třeba vyvinout kopačky, se kterými nikdo nebude ztrácet čas zavazováním tkaniček. Všichni trenéři dětí to dobře znají, zavazování kopaček malým fotbalistům nebo fotbalistkám zabere čas. Tak co kdybychom měli kopačky, které se obejdou bez toho? Bude víc času na hru. Další příklad: na začátku každého tréninku je potřeba dofouknout míče. Ztrácí se čas, během kterého už by se mohlo hrát. S balony, ze kterých neuniká vzduch, získá člověk víc času na fotbal samotný.

Míče a kopačky už jsou pro Kipstu běžná věc. Co dresy? Ať je to Real Madrid, nebo poslední tým Chance Ligy, oznámení nového dresu vždycky přitáhne zájem fanoušků. Je to oblast, do které se Kipsta plánuje více zapojit?

Už teď je pár klubů, které hrají v Kipsta dresech. Najdeme je v Ligue 2, v Belgii a jeden i tady v Česku. Nejsme ještě na té nejvyšší úrovni, ale pracujeme na tom. V příštích letech jednoznačně chceme být na trhu s dresy aktivnější. Po míčích a kopačkách je to další oblast, na kterou směřujeme pozornost.

Jak rozdílná je výroba dresu třeba od vývoje kopačky?

Je to vlastně trochu podobné. Naší velkou výhodou je, že už teď máme opravdu kvalitní textil, takže nezačínáme na zelené louce. Navíc kluby už teď hrají v našich dresech, což ukazuje, že na dobré úrovni už jsme. Pořád nás čeká kus práce, nezačínáme ale od nuly a můžeme se rychle posouvat.

Máte osobně vysněný tým, který byste chtěl vidět v Kipsta dresu?

Nefandím žádnému velkoklubu. Můj tým je Bari, malé město v Itálii. To by samozřejmě bylo parádní. Jsou tady ale i kluby, o kterých sní každá sportovní značka na světě. Real Madrid, Barcelona a mnoho dalších. Osobně nemám jedno konkrétní jméno, ale chtěl bych jednoho dne vidět Kipstu na dresu opravdu špičkového klubu.

Související články

Na koho narazí Slavia v Lize mistrů? Projděte si přehled soupeřů

Slavia má jako český mistr jistou hlavní fázi Ligy mistrů. Pojďme se podívat, jaké soupeře může dostat. Většina účastníků z celkových 36 už je teď jistá, zbývá obsadit jen sedm míst z kvalifikace, o jedno z nich bojuje i Plzeň.

Dobýváme Evropu

Počítáme koeficient: Nejbližší soupeř přišel o tým, polská jízda pokračuje

Tento týden přinesl hned několik důležitých zpráv: Česko má třetího jistého účastníka v ligových fázích evropských pohárů, Řecko přišlo o tým a Polsko pokračuje ve velkém sběru bodů, k čemuž bohužel přispěla i prohra Baníku.

Koeficienty

Vyjde to konečně na desátý pokus? Plzeň hraje v Evropě o zázrak

Z nemistrovské části kvalifikace o Ligu mistrů se Plzeň, Slavia nebo Sparta pokoušely dostat už devětkrát. Nevyšlo to ani jednou. Viktoria po obratu v Ženevě může toto prokletí dál zkoušet zlomit a zajistit tak ještě jednu velkou českou premiéru v elitním evropském poháru.

Dobýváme Evropu
Aktualizováno
Popup se zavře za 8s