Ve chvíli, kdy v televizi zazní znělka Ligy mistrů, naskočí většině fotbalových fanoušků husí kůže. O to větší slast to je, když si člověk tuhle hymnu fotbalové elity vyslechne na vlastní uši přímo na stadionu.
Jenže hlavní soutěž Ligu mistrů si v téhle sezoně zahrálo pouze 36 účastníků, z toho byl jen jediný z Česka. Fotbal tu přitom znamená mnohem víc než jen profesionální sport. Fotbalová asociace České republiky (FAČR) eviduje kolem 3500 klubů, ve kterých kope přibližně 358 000 hráčů.
Amatérský fotbal tažený sportovními nadšenci má u nás velkou tradici a je zásadním podhoubím nejpopulárnějšího sportu v Česku. Ostatně fotbalové hřiště, na kterém se během týdne prohánějí na tréninzích děti a o víkendu se při zápasech „domácího áčka“ schází lidé z celého okolí, najdete skoro v každé vísce.
Heineken, oficiální sponzor Ligy mistrů, se rozhodl tyto dva světy spojit a v originální kampani za pomoci známých „fotbalových skautů“ – bývalého fotbalisty a televizního experta Zdeňka Folprechta a rappera a producenta Paulieho Ganarda – najít největšího fotbalového srdcaře Česka. Toho vyveze 31. května 2025 za odměnu do Mnichova, aby mohl na vlastní kůži zažít přímo v Allianz Aréně nejprestižnější zápas ze všech klubových soutěží – finále Ligy mistrů.
Dvacet dva chlápků různého věku, kondice a dovedností pobíhající po čerstvě posekané trávě, vůně grilované klobásy syčící na grilu, usměvavý hospodský čepující pivo, hrající si děti, živý ruch u klandrů jen pár metrů od dost možná křivě nalajnovaného hřiště. Tenhle obrázek je k vidění po celém Česku víkend co víkend a je nedílnou součástí místní fotbalové kultury.
„Bez vesnického fotbalu by neexistoval ten profesionální. Fotbalové hřiště na vsi je místo, kde se setkává celá komunita vesnice. Rodiče a prarodiče tady koukají na svoje děti a vnoučata při zápasech přípravek a ti prckové zas pak na svoje táty, když hraje místní a áčko nebo béčko, má to pro mě neopakovatelnou atmosféru,“ říká Zdeněk Folprecht, člen Heineken scouting týmu, který má za úkol najít v nižších fotbalových soutěžích největšího fotbalového srdcaře Česka.
A jak si takového srdcaře vlastně představuje? „Nechybí na žádném zápase svého týmu. Podporuje svoje hrdiny za jakéhokoliv počasí, v jakýkoliv den a hlavně – v jakékoliv lize. Angažuje se ve svém klubu a je tak zároveň jeho ikonou,“ říká Zdeněk Folprecht.
Soutěžit se bude systémem play-off. Do finále postoupí dva z nominovaných fotbalových srdcařů a jeden z nich vyhraje lístek na finále Ligy mistrů v Mnichově, ubytování v hotelu včetně jídla a transferu na zápas do Allianz Arény. Tato aktivita přímo navazuje na globální komunikaci Heinekenu, která nese název – Cheers to all hardcore Fans!
„Fotbal není jen hra – je to vášeň, emoce a nekonečná oddanost. Heineken, jako dlouholetý partner Ligy mistrů UEFA, chce vzdát hold skutečným fanouškům, kteří pro svůj klub žijí. Hledáme toho, kdo nikdy nevynechá zápas, kdo má fotbal v krvi a dokáže to i dokázat,“ hlásá na startu kampaně Heineken.
Ten za pomoci svých fotbalových skautů Zdeňka Folprechta a Paulieho Garanda vybral v nižších fotbalových soutěžích čtyři fanouškovské srdcaře, kteří se nyní utkají o jedinečný fotbalový zážitek. O jejich osudu rozhodnete právě vy. Můžete přitom navíc vyhrát merch Heineken.
Vyberte finalisty soutěže o největšího fotbalového srdcaře, který se vypraví na letošní finále Ligy mistrů do Mnichova.
Autor hymny a člen klubu TJ Sokol Postřekov, pro který vyrábí vlastní šály nebo nákrčníky. Jeho žena se pyšní titulem Miss Sparta a byla na večeři s Tomášem Řepkou. Jindra jí to dodnes závidí.
versus ⚔
Jeho praděda kdysi položil na stůl čepici, vybral peníze a založil klub TJ Jiskra Kuks. Tomáš za něj dnes hraje, je jeho sekretářem, členem představenstva a osobně před zápasy lajnuje hřiště.
Předseda klubu TJ Tošanovice, který pro klub udělá úplně všechno. Co z toho má? Pivo a klobásu. Na svou svatební cestu propašoval vlajku oblíbeného klubu a šel se dokonce podívat na zápas.
versus ⚔
Pro svůj mateřský klub FC Lahošť spravuje sociální sítě a nedostatek zkušeností s touto prací vynahrazuje svým nadšením. Na nohu si nechal vytetovat souřadnice stadionu v Teplicích, kde nevynechá jediný domácí zápas.
Na konci srpna budeme také vědět, jestli Česko nemá poprvé v historii dva týmy v Lize mistrů. Tady jsou nejdůležitější termíny.
Šín, Rigo, Zadražil, Boula, Mikulenka, Planka, Hlavatý a řada dalších! Top třem týmům v lize za poslední rok výrazně narostly možnosti na tuzemském přestupovém trhu. Na koho by se mohly zaměřit Slavia, Sparta a Plzeň při letní nákupní horečce? Jaké jsou silné, ale slabší stránky nejzajímavějšího ligového „zboží“ a do kterého týmu by jednotliví hráči nejvíc pasovali?
Vyznáte se v aktuálním fotbalovém dění? I to prověří tento kvíz. Projdeme si přední fotbalové ligy a vy nám řeknete, jestli už v nich znají svého mistra.