Jak dosáhnout toho, aby se z české reprezentace stal lovebrand?
Repre měla být lovebrand už dávno. Fotbal se v Česku strašně dlouho střílel do nohy. Je to největší sport na světě a za našeho života se na tom těžko něco změní. Možná esport bude jednou velký soupeř. Každopádně téhle globální pozice fotbalu musí i v Česku využít nejen marketéři, ale celé fotbalové prostředí. Místo toho nedokážou převálcovat ani hokej.
Kdo vyhraje souboj o národní sport?
Je pravda, že ve fotbale je na reprezentační úrovni mnohem těžší dosáhnout úspěchu než třeba v hokeji. Ten má výhodu, protože mistrovství světa je každý rok a špičku tvoří zhruba šest zemí, takže jste skoro automaticky v boji o medaile. Mistrovství světa ve fotbale je naopak jednou za čtyři roky a je hrozně těžké se tam dostat. Na EURO hrajeme sice pravidelně, ale udělat tam úspěch je taky hodně obtížné.
Zároveň je tu ale živá fotbalová kultura od srandafotbálků na vesnicích až po vyprodané stadiony na Letné a v Edenu. Lidi to baví na všech úrovních, takže pokud nedokážete udělat lovebrand z té nejvyšší možné, což reprezentace logicky je, tak je něco špatně.
České fotbalové kluby můžou sbírat mezinárodní úspěchy i mimo zelené trávníky. Sparta se stala druhým klubem po Atlétiku Madrid s certifikátem za přístupnost pro handicapované fanoušky.
Slovensko čekají dva klíčové zápasy v kvalifikaci na mistrovství světa 2026 v USA, Mexiku a Kanadě. Jaké jsou na jeho úspěch vypsané kurzy? A můžeme se u východních sousedů poučit?
Taky se vám po posledních výkonech národního týmu začalo stýskat po Jaroslavu Šilhavém? Ještěže Čechům nedochází humor, jinak by reprezentační výkony byly k pláči.
Staňte se předplatiteli Football Clubu a odemkněte si všechny prémiové texty!


