Jak „prodat“ reprezentaci? Teď je to hodně nedůstojné, říká Novotný

01. červenec 2024
Sdílejte:
S moderátorem, marketérem, šéfem organizace Oktagon, zakladatelem podcastu Kudy běží zajíc a fanouškem Baníku Ostrava Ondřejem Novotným o zkostnatělých strukturách českého fotbalu, marketingovém úspěchu pražských S nebo o stavbě národního stadionu v režii Sparty.
Ondřej Novotný v akci.Foto: Oktagon

Jak dosáhnout toho, aby se z české reprezentace stal lovebrand?

Repre měla být lovebrand už dávno. Fotbal se v Česku strašně dlouho střílel do nohy. Je to největší sport na světě a za našeho života se na tom těžko něco změní. Možná esport bude jednou velký soupeř. Každopádně téhle globální pozice fotbalu musí i v Česku využít nejen marketéři, ale celé fotbalové prostředí. Místo toho nedokážou převálcovat ani hokej.

Kdo vyhraje souboj o národní sport?

Je pravda, že ve fotbale je na reprezentační úrovni mnohem těžší dosáhnout úspěchu než třeba v hokeji. Ten má výhodu, protože mistrovství světa je každý rok a špičku tvoří zhruba šest zemí, takže jste skoro automaticky v boji o medaile. Mistrovství světa ve fotbale je naopak jednou za čtyři roky a je hrozně těžké se tam dostat. Na EURO hrajeme sice pravidelně, ale udělat tam úspěch je taky hodně obtížné.

Zároveň je tu ale živá fotbalová kultura od srandafotbálků na vesnicích až po vyprodané stadiony na Letné a v Edenu. Lidi to baví na všech úrovních, takže pokud nedokážete udělat lovebrand z té nejvyšší možné, což reprezentace logicky je, tak je něco špatně.

Související články

Kvíz: Retro pátračka. Poznáte na fotkách fotbalisty v penzi?

Jste znalci fotbalu? Máte dobrou paměť? Otestujeme vás ve třinácti zábavných krocích. Ukážeme vám fotky bývalých hráčů, vy nám řeknete, o koho jde.

Kvíz

Video: Kiks jak Brno. Vindahlův náhradník chyboval, Spartu to ale nepoložilo

I přes obrovskou chybu Jakuba Surovčíka vyhrála Sparta na hřišti Artisu 2:1 a postoupila do čtvrtfinále českého poháru.

Sparta

Předvánoční úklid!? Liga vyhlašuje boj odpadu na stadionech. Chce změnit chování fanoušků

Nejvyšší fotbalová soutěž v Česku chce o víkendu akcentovat u nás často přehlížené, ale stále aktuálnější téma – udržitelnost a odpovědnost za životní prostředí. A právě i svět fotbalu by k tomu měl co říct a přispět, takové je alespoň poselství projektu Sport bez odpadu, který za víkendovou iniciativou stojí.

Udržitelnost
Popup se zavře za 8s
Získejte přístup ke všem článkům a podpořte redakci.

Staňte se předplatiteli Football Clubu a odemkněte si všechny prémiové texty! 

Získejte přístup ke všem článkům a podpořte redakci.