Jak dosáhnout toho, aby se z české reprezentace stal lovebrand?
Repre měla být lovebrand už dávno. Fotbal se v Česku strašně dlouho střílel do nohy. Je to největší sport na světě a za našeho života se na tom těžko něco změní. Možná esport bude jednou velký soupeř. Každopádně téhle globální pozice fotbalu musí i v Česku využít nejen marketéři, ale celé fotbalové prostředí. Místo toho nedokážou převálcovat ani hokej.
Kdo vyhraje souboj o národní sport?
Je pravda, že ve fotbale je na reprezentační úrovni mnohem těžší dosáhnout úspěchu než třeba v hokeji. Ten má výhodu, protože mistrovství světa je každý rok a špičku tvoří zhruba šest zemí, takže jste skoro automaticky v boji o medaile. Mistrovství světa ve fotbale je naopak jednou za čtyři roky a je hrozně těžké se tam dostat. Na EURO hrajeme sice pravidelně, ale udělat tam úspěch je taky hodně obtížné.
Zároveň je tu ale živá fotbalová kultura od srandafotbálků na vesnicích až po vyprodané stadiony na Letné a v Edenu. Lidi to baví na všech úrovních, takže pokud nedokážete udělat lovebrand z té nejvyšší možné, což reprezentace logicky je, tak je něco špatně.
Tu dvojku si zamilujete. Stadionoví inspektoři Jiří Holzmann a Petr Burda jsou nejen věrnými fanoušky Slavie, ale taky inspirací pro každého, kdo se snaží překonávat životní strasti a výzvy. Jejich originální humor, vášeň pro fotbal a oddanost klubu jsou nezlomné, i když cestou na každý zápas se před vozíčkáři vynoří nějaký problém.
V pátek na nás čeká velká sláva. V Americe se losují skupiny mistrovství světa 2026. Česko ho bude sledovat s nadějí na programu ČT 2. Když zvládne březnovou baráž, na šampionátu si zahraje. A už od dneška budeme vědět, kdo by tam na nás čekal ve skupině.
Jste znalci fotbalu? Máte dobrou paměť? Otestujeme vás ve třinácti zábavných krocích. Ukážeme vám fotky bývalých hráčů, vy nám řeknete, o koho jde.
Staňte se předplatiteli Football Clubu a odemkněte si všechny prémiové texty!



