AKCE! Předplatné Football Clubu za 39 KČ

Řada stadionů může být v dohledné době pod vodou, říká klimatický zpravodaj Jan Kaliba

26. prosinec 2024
Sdílejte:
Fotbalový průmysl se musí změnit, jinak se řítíme do světa, ve kterém nebude pro fotbal místo, varují klimatický zpravodaj ČRo Jan Kaliba a ředitelka Nadace Tipsport Lucia Štefánková. Jak zažehnat nejčernější scénáře? A jakým způsobem můžou pomoct sami fanoušci?
Jan Kaliba a Lucia Štefánková v diskuzi na akci Fotbalové chrámy a městoFoto: Daniel Hamerník

Na akci Fotbalové chrámy a město mluvili Lucia Štefánková, ředitelka Nadace Tipsport, a Jan Kaliba, klimatický zpravodaj Českého rozhlasu a spoluzakladatel Football Clubu o provázanosti fotbalu a udržitelnosti. Debatu moderovali Jan Pěruška a Martin Minha.

Co jde z hlediska ekologie a ochrany životního prostředí řešit na fotbalových (a nejen těch nových) stadionech? Jak se (ne)angažují kluby v Česku? Kde se ve světě inspirovat? Co se dá jednoduše zlepšit? Na co všechno by se měl fotbal připravit v příštích desetiletích? A jak se po zkušenostech z praxe mění pohled odborníků, kteří se tímto tématem zabývají? Přejeme vám příjemný poslech...

Partnerem projektu Zelená je tráva je Nadace Tipsport

Nadace Tipsport se věnuje hlavně tématům udržitelnosti, rozvoji svého domovského regionu Berounska a podpoře demokratických hodnot. Grantovými výzvami podporuje ekologické projekty, kvalitní výsadby stromů a péči o ně po celé republice nebo rozvoj občanského a neziskového sektoru na Berounsku. Stojí mimo jiné za projekty Tipsport pro legendy, Zaměstnanecký solidární fond nebo Sport bez odpadu.

Chci vědět víc

Související články

České kluby v boji proti deníku Sport. Slavia, Plzeň a Baník nepustí novináře na stadion

K netradičnímu kroku na fotbalové scéně se odhodlaly tři velké české týmy. Slavia, Viktoria Plzeň a Baník Ostrava se ve společném prohlášení vymezily vůči novinářům z deníku Sport a oznámily, že redaktorům tohoto média odeberou akreditace.

Slavia

Dva pruhy stačí. Podivný dres legendy vznikl kvůli sporu obřích značek

Cruijffův reprezentační dres z mistrovství světa 1974 nebyl omyl výrobce, ale důsledek milionového souboje sportovních značek Adidas a Puma.

Historie

Video: Naprosto absurdní zákrok. Další paráda českého brankáře v Anglii

Radek Vítek pokračuje ve skvělém staru sezony v druholigovém Bristolu. Tentokrát si od svého klubu za skvělý zákrok vysloužil velkou pochvalu. Podívejte se proč.

Video
Popup se zavře za 8s