Video: Nešikovností těžce zranil soupeře. Ptáme se: dostal liberecký Ghali červenou správně?

Aktualizováno
19. srpen 2024
Sdílejte:
Jan Kalabiška po uklouznutí Ahmada Ghaliho odjížděl ze hřiště v sanitce. Rozhodčí nejprve netrestal vůbec, až po zásahu VARu vytasil červenou kartu. Bylo to podle vás správné rozhodnutí?
Vyloučený Ahmad Ghali na ilustračním snímku.Foto: Ota Bartovský / Mafra / Profimedia

Tahle červená karta pro libereckého Ahmada Ghaliho v neděli večer rozproudila nejednu debatu fotbalových fanoušků na sociálních sítích. Ti se nemohli shodnout, zda rozhodčí Karel Rouček po zásahu VAR Ghaliho, který upadl na pardubického Jana Kalabišku a zranil ho, vyloučil správně.

Ti, kdo jsou pro červenou kartu viděli nebezpečnou hru, opačný tábor zase jen nešikovnost, která podle nich nezasluhuje tak přísný trest. Ghali šel ze hřiště v 73. minutě už za rozhodnutého stavu 3:0 pro domácí.

Pravidla jednoznačně říkají, že červená karta má následovat po surové hře. Tu pak specifikují takto: „Způsob hry, kterým je ohrožena bezpečnost soupeře nebo při kterém je použito nepřiměřené síly nebo brutality, musí být potrestán jako surová hra.“ A zde rozhodčí zřejmě najdou pro své rozhodnutí z neděle oporu, když Ghali prostě svým pohybem a jednáním ohrozil bezpečnost soupeře, kterého ze hřiště odvážela sanitka.

Kouč Pardubic Jiří Saňák následně na pozápasové tiskové konferenci řekl, že Jan Kalabiška má těžké zranění. Redaktor deníku Sport Bartoloměj Černík, který byl přímo na zápase v Liberci, pak na sociální síti X uvedl, že má zřejmě zlomenou nohu.

„Snad bude Kalabiška dobrý, protože jsem slyšel, že to nevypadá úplně dobře. To mě mrzí, i za Ghaliho, protože to bylo nechtěné,“ říkal po zápase Radoslav Kováč, trenér Liberce.

Ani Saňák Ghaliho z úmyslu nepodezříval. A zřejmá absence úmyslu nejspíš stála i za úvahami fotbalového experta Zdeňka Folprechta. „Pro mě je tohle posouzené úplně bez citu pro hru. Ne všechno se dá podle mě narvat do tabulek a šablon,“ napsal na sociální síť X.

Podle komise rozhodčích byla intervence od VAR i následná červená karta v pořádku. „V 68. minutě utkání rozhodčí na základě intervence VAR správně vyloučil hráče domácího družstva č. 25 (Ghali) za surovou hru. Jednalo se o nešťastný a neúmyslný přestupek, kdy vyloučený hráč podklouzl a ve vysoké intenzitě podrazil hráče hostujícího družstva č. 19 (Kalabiška). Následkem zákroku došlo k nepřirozenému zkroucení levé nohy faulovaného hráče viz video, což vedlo ke zlomení této nohy. Každý hráč je zodpovědný za svůj pohyb, proto VAR správně intervenoval,“ uvedla v pondělí odpoledne komise.

A na závěr nám dejte vědět, jak tuhle situaci hodnotíte vy.

Dostal Ghali červenou správně?

Související články

Vždycky čtvrtí? Jak se dělá ženská liga v Liberci

V osmém díle naší podcastové série o Fortuna lize si povídáme s Jiřím Liškou, výkonným ředitelem ženského úseku Slovanu Liberec.

Podcast

Šťastné a Tellyvizní! Telly naděluje pod stromeček dvojnásobnou porci fotbalu a slevu pro čtenáře FC

Telly spouští vánoční kampaň, která potěší všechny, koho nebaví během svátků koukat dokola na ty stejné pohádky a nejradši by pozorovali 22 chlapíků na zeleném pažitu i přímo na Štědrý den. Namísto obvyklých ponožek pod stromeček tak mohou noví zákazníci získat prémiovou televizi plnou sportu s dvojnásobným obsahem. Pro čtenáře Football Clubu máme ještě slevu navíc. Více informací se dozvíte v článku.

Spolupráce

Video: Schickova paráda. Obránce odjel na saních a český střelec nechytatelně zavěsil

Patrik Schick o víkendu naděloval. Parádní trefou rozhodl o důležité výhře Leverkusenu na hřišti Lipska. Tenhle gól musíte vidět.

Video
Popup se zavře za 8s