Naopak se vůbec nedařilo Řecku a Česko je na svém. Projdeme si aktuální vývoj v boji o koeficientovou top desítku, kterou v této sezoně hájíme.
Newsletter Přímák tentokrát přináší hlas z komunity. Přečtěte si názor jednoho z našich čtenářů na změněný formát evropských pohárů.
Přímák tentokrát prošel fotbalové řády a našel v nich jednu podstatnou změnu v pohárovém herním systému.
Okupace v srpnu 1968 poznamenala i evropský fotbal. UEFA přelosovala poháry, pětice zemí, které se invaze zúčastnily, se Poháru mistrů evropských zemí a Poháru vítězů národních pohárů odmítla zúčastnit. Politikou rozbitá sezona skončila historickým úspěchem Slovanu Bratislava a Trnavy.
Vzhledem k tomu, že se naše reprezentace na mistrovství Evropy ve fotbale žen zatím ještě nikdy nepodívala, může vám znít titulek víc než nemístně. Opak je ale pravdou. V roce 1969 se české fotbalistky Marie Ševčíková a Jana Mandíková skutečně staly vicemistryněmi Evropy…
Nový ročník evropských pohárů výrazně klepe na dveře už v tomto týdnu. Pojďme si proto projít, o co českým klubům půjde ve společném snažení o co nejvyšší postavení v žebříčku národních koeficientů.
Prolínání s Ligou národů kvalifikaci o MS 2026 nesvědčí. Platná pravidla umožňují situaci, při které sportovní duch pláče.
Cink cink. V tomhle textu létají miliardy korun. Projděte si žebříček všech 108 klubů, které hrály v této sezoně evropské poháry v jejich hlavní fázi. Z českých klubů je nejvýš Sparta na 36. místě.
Komentář advokáta Zdeňka Tomíčka se zaměří na konkrétní kauzu z Letné a zasadí ji do kontextu pravidel FAČR, FIFA a také UEFA. Fotbal by podle něj měl zůstat arénou, kde se soutěží ve sportovní dovednosti, nikoli v projevech nacionalismu a fotbalové orgány si to mají ohlídat.
Skoro pět milionů nápojů do zálohovaných kelímků. Tuny jídla zachráněného před vyhozením. Hromadná doprava zdarma a výhradně zelená energie. Fotbalové „emisní povolenky“. Pořadatelé Eura 2024 se pokusili nastavit nový standard udržitelnosti velkého turnaje. Povedlo se? „Velké rezervy jsou v dopravě, klíčové je využití železnice,“ uvádí studie vědců z univerzit v Bielefeldu a Kolíně nad Rýnem.