Sponzoring je základem obchodního modelu každého profesionálního fotbalového klubu a na většině dresů dnes na přední straně najdeme logo hlavního partnera. Přesto se v posledních letech objevilo několik případů, kdy na dresu velká reklama chyběla a většinou to nebylo pouze z estetických důvodů. V dnešním Přímáku se podíváme na tři nejzajímavější dresy bez sponzorského loga z posledních let.
Asi nejvýraznějším, a navíc stále ještě aktuálním příkladem, je Chelsea. Do nové sezony vstoupila s retro sadou domácích dresů inspirovanou ročníkem 1997/98, ve kterém získala hned tři trofeje. Už tak krásný design dresu ještě víc podtrhuje právě absence hlavního sponzora vpředu, ale také vedlejších sponzorů například na rukávech.
Blues měli původně v nové sezoně nosit na dresu logo streamovací společnosti Paramount+, jenže Premier League dohodu kvůli případnému střetu zájmů zablokovala. Následně kvůli protestům fanoušků krachla i případná spolupráce se sázkovou kanceláří Stake a vedení Chelsea se rozhodlo, že do nové sezony vstoupí bez hlavního sponzora.
Toho však stále aktivně hledá a je tak jen otázkou času, kdy se volné místo na dresu londýnského klubu zaplní, což ocení především jeho finanční oddělení.
V Londýně to sice Paramountu nevyšlo, ve městě módy už ano. Než se ale v květnu letošního roku logo Paramount+ na dres Interu dostalo, mohli si fanoušci zhruba měsíc užívat ničím nerušený pohled na ikonické modro-černé pruhy.
Původní sponzor DigitalBits, společnost zabývající se kryptoměnami, totiž Interu neuhradila platby za předchozí období a vedení klubu se tak rozhodlo spolupráci ukončit.
Streamovací platforma sice Interu ve finále Ligy mistrů štěstí nepřinesla, ale její logo na dresech nerazzurri uvidíme i v letošní sezoně.
Že se v případě DigitalBits nejednalo o náhodu potvrdil i další italský gigant AS Řím. I on evidoval neuhrazené platby v rámci partnerství s touto problémovou společností a rozhodl se spolupráci ukončit.
Prázdné místo na dresu ale okamžitě zaplnil latinskou iniciálovou zkratkou SPQR, která symbolizuje sousloví Senatus Populusque Romanus, v překladu senát a lid římský. Zkratka byla považována za výsostný znak římské říše a dodnes se nachází ve znaku Říma.
V několika zápasech v přípravě před aktuální sezonou nastoupil AS Řím v nové sadě dresů bez tohoto nápisu a i když není nijak agresivní, jeho absence samozřejmě posouvá design dresu ještě o level výš, stejně jako v případě Chelsea.
Tento text mohli jako první číst odběratelé newsletteru Přímák Football Clubu. Každou středu ho přihráváme přímo do vašich mailových schránek, pokud nám zanecháte kontakt v následujícím formuláři. Věnujeme se zajímavostem, kuriozitám, neznámým příběhům současnosti i historie a trendům, které vás udrží ve správné fotbalové provozní teplotě. Přejeme příjemnou zábavu…
Česká reprezentace hraje svůj čtvrtý zápas v aktuální sezoně Lize národů v pondělí od 20:45 hodin v polské Vratislavi proti Ukrajině. Střetnutí vysílá stanice ČT Sport.
Liga národů nejsou jen nablýskanější přáteláky. Když se povede, může sloužit jako pojistka baráže na MS 2026.
Program Ligy národů přináší spoustu atraktivních zápasů. Z nich jsme si pro naši analýzu vybrali čtyři. V hlavní roli bude český nároďák.