Jak v Česku vybudovat velkoklub? Fotbal bojuje i s Netflixem, říká muž, který pomáhá Spartě nebo Hradci

05. prosinec 2023
Sdílejte:
„Dveře pro vybudování silné středoevropské značky jsou otevřené. Není důvod, aby se to při správných krocích některému z českých klubů nepovedlo,“ říká Svatopluk Smysl, šéf agentury 2Score, která pomáhá týmům s marketingem, komunikací nebo prodejem vstupenek. Jak ty správné kroky vypadají?
Pražská S nesoupeří jen na hřišti, perou se i o diváky. Ilustrační snímek.Foto: Profimedia

V Česku jste na veřejnosti výrazně spojeni zejména se Spartou. Zaznamenal jsem v tomhle směru i kritiku. Jak to tedy v tomto směru máte, jste „její agentura“?

Chápu, že to tak někdo zvnějšku může vidět, protože ta spolupráce je už mnohaletá a velmi rozsáhlá. Jen ve fotbalovém prostředí jsme ale v kontaktu s Hradcem, Slováckem, Baníkem, druholigovými kluby. Děláme projekty v cyklistice, hokeji, malém fotbalu, florbalu či se Sokolem.

Těch projektů je hodně, ale asi není lehké se při vnímání sportu v našem prostředí prosadit a ukázat, že to není černá díra na peníze, ne?

To je přesně ten narativ, se kterým se setkáváme. Třeba že fanoušci budou chodit na stadion jenom když se vyhrává, že marketing je pouze zbytečný náklad. My jsme ale už opakovaně v různých sportech dokázali, že to tak není.

Ano, můžete jako šéf klubu přijít za marketingovým oddělením a zadat mu úkol, ať zpropaguje přestup hráče nebo nahodilou jednorázovou akci. Ale v takové chvíli peníze vyhodíte z okna. Zatímco když se k tomu postavíte koncepčně, na základě dat a budete brát sport i jako marketingovou a obchodní záležitost, tak se výsledky v čase dostaví. To vidíme i v Česku.

Jak to vůbec v českých klubech nyní vypadá?

V řadě sportovních organizací je situace smutná. Marketingovou agendu tam má na starosti třeba jeden člověk či velmi malý marketingový tým. Přitom konkurentem sportovního klubu není jeho soupeř v tabulce. Jsou to obchodní centra, je to seriál na Netflixu. S nimi ve skutečnosti zápolíme o pozornost a volný čas fanoušků.

Související články

Zbrojovka, banka a kavárna. Brankář z Anglie chce zpátky do Brna

Brankář, který miluje Excel. Václav Hladký v povídání s Football Clubem otevírá vlastní investiční svět, od Amazonu a Googlu až po Bitcoin, a mluví o návratu do Brna. Chtěl by do Zbrojovky. Chystá se být "bankéřem". A líbila by se mu i vlastní kavárna.

Přímák

Fotbal v televizi: Ve čtvrtek laďte českou trojku v Evropě. Řekneme vám, kde přesně

Plzeň hraje v Řecku, Sparta v Rumunsku a Olomouc na Gibraltaru. Všechny tyhle evropské zápasy můžete sledovat na TV stanicích dostupných v Česku.

Televize

Video: Kopyto, tlouštík, nebo baller? Bundesliga se dohaduje o schopnostech bývalého reprezentanta

Kdekdo se mu směje, spousta fotbalových fanoušků ho ale zároveň uznává. Německý obránce Niklas Süle je bezpochyby zajímavým úkazem. Vzhledem k mohutné postavě se paradoxně může pochlubit výbornou technikou, o čemž se můžete přesvědčit i v přiloženém videu.

Zábava
Popup se zavře za 8s
Získejte přístup ke všem článkům a podpořte redakci.

Staňte se předplatiteli Football Clubu a odemkněte si všechny prémiové texty! 

Získejte přístup ke všem článkům a podpořte redakci.