Předplaťte si nejlepší fotbalové čtení

Jak v Česku vybudovat velkoklub? Fotbal bojuje i s Netflixem, říká muž, který pomáhá Spartě nebo Hradci

05. prosinec 2023
Sdílejte:
„Dveře pro vybudování silné středoevropské značky jsou otevřené. Není důvod, aby se to při správných krocích některému z českých klubů nepovedlo,“ říká Svatopluk Smysl, šéf agentury 2Score, která pomáhá týmům s marketingem, komunikací nebo prodejem vstupenek. Jak ty správné kroky vypadají?
Pražská S nesoupeří jen na hřišti, perou se i o diváky. Ilustrační snímek.Foto: Profimedia

V Česku jste na veřejnosti výrazně spojeni zejména se Spartou. Zaznamenal jsem v tomhle směru i kritiku. Jak to tedy v tomto směru máte, jste „její agentura“?

Chápu, že to tak někdo zvnějšku může vidět, protože ta spolupráce je už mnohaletá a velmi rozsáhlá. Jen ve fotbalovém prostředí jsme ale v kontaktu s Hradcem, Slováckem, Baníkem, druholigovými kluby. Děláme projekty v cyklistice, hokeji, malém fotbalu, florbalu či se Sokolem.

Těch projektů je hodně, ale asi není lehké se při vnímání sportu v našem prostředí prosadit a ukázat, že to není černá díra na peníze, ne?

To je přesně ten narativ, se kterým se setkáváme. Třeba že fanoušci budou chodit na stadion jenom když se vyhrává, že marketing je pouze zbytečný náklad. My jsme ale už opakovaně v různých sportech dokázali, že to tak není.

Ano, můžete jako šéf klubu přijít za marketingovým oddělením a zadat mu úkol, ať zpropaguje přestup hráče nebo nahodilou jednorázovou akci. Ale v takové chvíli peníze vyhodíte z okna. Zatímco když se k tomu postavíte koncepčně, na základě dat a budete brát sport i jako marketingovou a obchodní záležitost, tak se výsledky v čase dostaví. To vidíme i v Česku.

Jak to vůbec v českých klubech nyní vypadá?

V řadě sportovních organizací je situace smutná. Marketingovou agendu tam má na starosti třeba jeden člověk či velmi malý marketingový tým. Přitom konkurentem sportovního klubu není jeho soupeř v tabulce. Jsou to obchodní centra, je to seriál na Netflixu. S nimi ve skutečnosti zápolíme o pozornost a volný čas fanoušků.

Související články

Kdo by nás měl reprezentovat v Evropě? Souboj o 5. místo očima analytika

Který tým urve v této sezoně poslední místo v pohárové Evropě? Rozebíráme šance Jablonce, Mladé Boleslavi, Olomouce, Hradce Králové, Bohemians a Liberce.

Česká liga

Nejlíp posílili, ale na poháry to nebude! Kdo má největší šance urvat Evropu?

Aktuální forma, los do konce ligy, důvtipní trenéři i souboje s top trojkou a týmy ze suterénu tabulky. O cestě do Evropy přitom můžou rozhodnout i maličkosti. V pokračování Football Club podcastu rozebíráme s analytikem Vojktěchem Mrklasem šance Jablonce, Mladé Boleslavi, Olomouce, Hradce Králové, Bohemians a Liberce.

Podcast

Slavia - Baník v TV: kdo a kdy vysílá příští šlágr Chance ligy?

Slavia proti Baníku, první proti čtvrtému. Tohle je velký ligový šlágr, který je na programu v neděli 16. února v rámci 22. kola základní části Chance ligy. Kde sledovat zápas Slavia - Baník živě?

Televize
Popup se zavře za 8s
Získejte přístup ke všem článkům a podpořte redakci.

Staňte se předplatiteli Football Clubu a odemkněte si všechny prémiové texty! 

Získejte přístup ke všem článkům a podpořte redakci.