přijďte na promítání finále Eura 2025

Video: Brousek Solbakken. Ptáme se: měla jít Sparta do deseti?

16. prosinec 2024
Sdílejte:
Žlutá, nebo červená? Posuďte sami, jak byste ohodnotili faul Markuse Solbakkena, který rozhodčí na hřišti úplně přehlédl.
Markus Solbakken na momentce ze zápasu s Jabloncem.Foto: Pavel Mazáč / CNC / Profimedia

I poslední ligové kolo v roce 2024 mělo své sporné rozhodcovské momenty. Ten nejdiskutovanější se odehrál v závěru prvního poločasu na Letné, kde Sparta tou dobou prohrávala 0:1 s Jabloncem.

Mohlo jí být ještě hůř, kdyby rozhodčí Lukáš Nehasil za ostře vyhlížející zákrok vyloučil Markuse Solbakkena. Nehasil neodpískal ani faul, podle komise rozhodčích nesprávně.

„Ve 36. min. rozhodčí nejprve chybně nenařídil přímý volný kop pro domácí družstvo, kdy hráč hostujícího družstva č. 25 (Nebyla) kopl svojí levou nohou hráče domácího družstva č. 4 (Solbakkena). Hráč domácího družstva č. 4 měl být následně napomenut žlutou kartou za bezohledný zákrok vůči soupeři,“ uvedla ve svém pravidelném hodnocení sporných momentů z posledního ligového kola rozhodcovská komise.

Na vyloučení Solbakkena to ale podle šéfů českých sudí nebylo. „Z detailních záběrů je patrné, že svojí podrážkou sjel po soupeřově nártu. V terminologii rozhodčích se jedná o tzv. sliding kontakt,“ vysvětlila komise svůj pohled na věc.

„Vidíte, leckdo by měl možná tendenci hledat v tom zase kdoví co. Například zdraví velmi nebezpečnou hru, podrážkou proti soupeřově noze. Podle mě jasná červená karta, ale naštěstí jsou tu povolanější. Podle komise rozhodčích je to prý sliding kontakt, neb podrážka po nártu sjela - a tudíž je vše v poho,“ komentoval celou věc na sociální síti X s ironickým podtónem fotbalový reportér Luděk Mádl.

Čí názor je vám bližší?

Jak byste ohodnotili zákrok Markuse Solbakkena?

Sparta ve druhém poločase zápas otočila na konečných 2:1 a zakončila rok 2024 sérií tří ligových výher v řadě. Tomáš Rosický také už v předstihu uvedl, že Lars Friis bude na Letné působit v roli hlavního kouče i na jaře.

Komise dál také uvedla například to, že v zápase Mladá Boleslav – Sigma Olomouc neměl podle ní platit gól na 0:2, který dal přímo z rohu Filip Zorvan.

„Hráč hostujícího družstva č. 8 (Spáčil) svojí pravou rukou zabránil brankáři domácího družstva v možnosti chytit či vyrazit míč. VAR chybně neintervenoval,“ uvedla komise. Sigma na konec v Mladé Boleslavi vyhrála 3:1.

Související články

Nekoukejte do mobilů a žijte skutečný život mimo sociální sítě, radí mladým talentům rekordman Jun

Co dnes dělá nejmladší vítěz titulu ve stoleté historii ligy? Jak vzpomíná na svoji kariéru? A jaké rady má pro mladé talenty, kteří se chtějí prosadit v dospělém fotbale? Přečtěte si rozhovor s bývalým fotbalistou Tomášem Junem, který letos oslavil dvaačtyřicáté narozeniny.

Rozhovor

Anketa: Děsivé zranění Musialy! Hlasujte, jestli měl být Donnarumma potrestán

Italský brankář PSG Donnarumma nechtěl mnichovskou hvězdu Jamala Musialu zranit, přesto mu tvrdým zákrokem zlomil nohu a dost možná ukončil sezonu, která v podstatě ani nezačala. Ptáme se, jak byste jeho zákrok posoudili být v kůži rozhodčího.

MS klubů

Video: Tenhle chlap byl genius! 27 let od nejhezčího gólu historie MS

Jeden z nejkrásnějších gólů historie mistrovství světa dnes slaví 27 let. Pusťte si video nezapomenutelného momentu, kdy nizozemský kanonýr Dennis Bergkamp potupil obranu Argentiny.

Mistrovství světa
Popup se zavře za 8s