Zajíc na EURO by Football Club! Nejlepší průvodce turnajem. Objednat zde

I z míče může být legenda. Premier League chystá velkou změnu

04. srpen 2023
Sdílejte:
Přes fotbalový míč se dá budovat miliardářský byznys, ukazuje příklad z Anglie.
Hrál s ním i Ligu mistrů. Thierry Henry s míčem Total 90 s legendárními kruhy.Foto: Profimedia

Víc než dvě dekády jsme byli zvyklí vídat na hřištích anglické Premier League výhradně míče značky Nike. Některé z nich se dokonce staly ikonickými pro konkrétní týmy, jiné máme pevně spjaté s určitými hráči. Schválně si představte Thierryho Henryho v dresu Arsenalu z let 2004 - 2007. Jaký míč jste si u jeho kopaček vybavili a proč právě Total 90 s legendárními kruhy?

Spolupráce Premier League a Nike ale po 25 letech skončí a od sezony 2025/26 bude exkluzivním dodavatelem míčů pro Premier League Puma. Ta už má ve svém portfoliu španělskou La Ligu i italskou Serii A (obě dříve také využívaly míče Nike) a postupnými kroky se tak snaží o vybudování podobné pozice, kterou díky dlouholetému partnerství získal Nike.

Žádná ze společností ještě změnu neoznámila oficiálně, s informací přišel renomovaný novinář David Ornstein ze serveru The Athletic. Údajně by se mělo jednat o velmi lukrativní dohodu, přičemž Nike měl dostat několik možností k prodloužení, nicméně je nevyužil a tak Premier League kývla Pumě.

Německá značka bojuje více či méně úspěšně o přízeň fanoušků i na poli dresů a dalšího fotbalového vybavení. V posledních letech se ale i díky většímu důrazu a investicím právě do fotbalu a odklonu například od atletiky (i kvůli konci kariéry Usaina Bolta) značně posunula a vypadá to, že je jen otázkou času, kdy svou konkurenci dožene.

Design míčů je samozřejmě do velké míry subjektivní záležitost, ale co do kvality se fanoušci, a především hráči, nemají čeho bát. Aktuální model Orbita využívá veškeré pokročilé technologie, které zajišťují například to, že míč bude držet stále svůj tvar a nebude nasávat vodu.

Úplně prvním dodavatelem míčů pro zahajovací sezonu Premier League v roce 1992 byla značka Mitre, tu potom o osm let později vystřídal Nike.


Tento text mohli jako první číst odběratelé našeho nového newsletteru Přímák Football Clubu. Každou středu ho přihráváme přímo do vašich mailových schránek, pokud nám zanecháte kontakt v následujícím formuláři. Věnovat se budeme nejrůznějším zajímavostem, kuriozitám, neznámým příběhům současnosti i historie a trendům, které vás udrží ve správné fotbalové provozní teplotě. Přejeme příjemnou zábavu…

Související články

„Už nejsme malá země.“ Slovenské sebevědomí zvedl nečekaný hrdina

Slováci už se nepovažují za outsidery. Velkou zásluhu na tom má italský trenér Francesco Calzona. Máme pro vás pohled na novou éru tamější reprezentace přímo ze Slovenska od reportéra Lukáše Vráblíka.

Cesta na Euro

Koller mě dost urážel, vzpomíná na bundesligové souboje Gabriel

Petr Gabriel se pro deník Sport rozpovídal o své kariéře. Překvapivé vzpomínky přitom odvyprávěl na duely proti Janu Kollerovi.

Bundesliga

Anglie, Francie, nebo třeba Španělsko. Pokud Česko postoupí, půjde na favority

Pokud Česko zvládne středeční zápas s Tureckem a postoupí do osmifinále, dostane vítěze skupin B, C, nebo D. Lehcí soupeři to každopádně nejsou.

Euro 2024
Popup se zavře za 8s