Největší sportovní akce roku 2024? Pro německé publikum jasná volba. V polovině června začne u našich západních sousedů fotbalové mistrovství Evropy. Po nepříliš povedeném experimentu z minula, kdy se turnaj konal v několika zemích naráz, se vracíme ke klasickému formátu. Na čtyřiadvacet týmů čekají nádherné stadiony v Mnichově, Lipsku nebo Gelsenkirchenu – s vrcholem v podobě finále na olympijském stadionu v Berlíně.
Němci jako svědomití a pečliví pořadatelé jistě udělají všechno, aby týmům i divákům připravili co nejpříjemnější prostředí a co nejsilnější zážitek. Jednu věc ale příliš ovlivnit nemůžou. Aby na sledovaném turnaji něco předvedl i jejich vlastní tým.
Cestou na Euro nás provází Německá turistická centrála (DZT), která koncipuje marketingové strategie a komunikuje kampaně zaměřené na kladnou image a podporu turistické destinace Německo. Důraz klade na témata týkající se digitalizace a udržitelnosti. DZT do kampaní zapojuje technologie zaměřené na všechny smysly (virtuální, rozšířená a smíšená realita), využívá konverzační rozhraní (hlasové asistenty) a aplikace umělé inteligence, například chatboty. DZT má zastoupení ve 25 zemích, řídí je z centrály ve Frankfurtu nad Mohanem. Bližší informace i víc tipů na výlety po Německu najdete na www.germany.travel.
Okřídlené úsloví Garyho Linekera o hře, kterou nakonec vždycky vyhrajou Němci, už pomalu přestává platit. Světoví šampioni z roku 2014 došli ještě o dva roky později na francouzském Euru do semifinále, od té doby to s nimi ale jde z kopce. Na posledních dvou mundialech nepřelezla ambiciózní reprezentace ani přes základní skupinu. A to je průšvih. Něco takového se před vlastními fanoušky nesmí opakovat.
Nejsledovanějším mužem v zemi se tak v červnu stane Julian Nagelsmann. Šestatřicetiletý kouč má jasný úkol: vrátit Němcům, do fotbalu zcela zblázněnému národu, důvod ke sportovní hrdosti. Na mladém stratégovi bude, aby z Nationalelf, jak se národnímu týmu přezdívá, znovu udělal bezchybně šlapající mašinu.
Proto teď Nagelsmanna můžete skoro co víkend zahlédnout v televizi jako diváka na některém z bundesligových zápasů. Nejlepší hráči nejvyšší německé soutěže si můžou být jisti, že jejich výkon nově jmenovanému kouči neunikne. A šanci na nominaci mají i fotbalisté z míň nadupaných klubů.
Od začátku května platí nová pravidla pro takzvaný multi-club ownership. Co si musí pohlídat třeba Daniel Křetínský nebo šejkové vlastnící City Football Group?
Z generace na generaci se v Anglii nebo Německu předávají permanentní vstupenky. Kdo chce novou, musí si počkat. Do stejné situace se teď dostávají i fanoušci Slavie a Sparty. Proti sobě jde zvyšující se divácký zájem a omezená kapacita stadionů.
Jsou kluby oprávněny určovat, jak by měli být diváci oblečeni? Nebo dokonce zabránit některým z nich ve vstupu na stadion jen proto, že fandí hostujícímu týmu? Měl by platit jednotný přístup pro všechny, ať už jde o zapálené fanoušky či děti? Společně se podíváme na to, jak se k této problematice staví české i zahraniční kluby a co na to říká právo.
Staňte se předplatiteli Football Clubu a odemkněte si všechny prémiové texty!