Football Club x Kudy běží zajíc: Velký speciál k EURU 2024! Předobjednávky zde

Ulich: Zájem o Hradec dál máme. A teď jsme silnější

28. březen 2024
Sdílejte:
V roce 1995 byl u slavné hradecké výhry v Poháru ČMFS a následné jízdy Pohárem vítězů pohárů jako hráč. O dvaadvacet let později se podnikatel Ivo Ulich neúspěšně ucházel o majetkový vstup do klubu, který se město dlouhodobě snaží prodat. A zájem má stále. „Já zbraně neskládám,“ prohlašuje odhodlaně.
Ivo Ulich podnikatel: spoluvlastní firmu M&T, která vyrábí kliky a vyváží je do celého světa. Za rok 2022, za který jsou poslední známé výsledky, Ulichova firma měla tržby ve výši 169 milionů korun a provozní zisk 32 milionů.Foto: M&T

Byl jste na hradeckém stadionu? Jak se vám líbí?

Ano, byl. Líbí se mi moc. Říkám, že to je nejlepší aréna v republice – nejen vizuálně, ale i v interiéru. Viděl jsem klubové prostory, VIP, jsou skvělé. A mám informace, že se budou dál upravovat, nebudou tak strohé. Klobouk dolů, Hradec má na co být pyšný. Byl jsem tam na otevření, chystám se znova. Jsem odchovanec, byla by ostuda, kdybych se tam už neukázal.

Vnímáte stadion i pohledem byznysmena?

Ano. Mám zkušenosti z Německa a ze Slavie, kde se otevíral nový stadion, a vím, v čem se dělaly chyby. Ty hlavně spočívaly v tom, že si někdo myslel, že když se postaví nová aréna, všechno poběží samo jako po másle. Tak to vůbec není. Stadion je potřeba velmi dobře servisovat i pro obyčejného diváka. Když tohle klub neudělá, pak velmi rychle – do dvou tří let – je návštěvnost výrazně nižší a všechno se bude orientovat jen na sportovní úspěch. Lidi se tam musí cítit dobře, musí se tam bavit. Jako v divadle. Musí dostat čtyřhodinovou perfektně zorganizovanou show. Dobře se najíst, napít, nejlépe bez front. Servis musí být perfektní.

Město Hradec Králové se po výstavbě stadionu zase rozhlíží po strategickém partnerovi. Dokážete říct, nakolik je teď klub díky stadionu atraktivnější?

Chtěl bych trošku mírnit optimismus města. Je krásné, že si něco postavili, ale to je jen to A. B je důležitější – někdo musí klub i stadion perfektně servisovat, což je podle mě daleko těžší práce než něco postavit. Jsou obrovská očekávání ve smyslu co za to. Ale strategický partner si vstupem do klubu nekupuje aktivum, kupuje si obrovský závazek. Jediné aktivum je nějaký branding, značka, licence. Hráčský kádr má virtuální hodnotu, navíc nadsazenou. Někde jsem viděl v tisku částku sto milionů korun. Na to říkám: Vezměte ty hráče, prodejte je a získejte z toho sto milionů korun. Nedostanete je.

Související články

Tip na výlet: V Dortmundu najdete muzeum, které bavilo i jeho tvůrce. A je to znát

Pokud se chcete dozvědět něco o německé vášni pro fotbal, můžete navštívit jakýkoli zápas od Bundesligy po regionální soutěže. Nebo se vypravit do Muzea německého fotbalu v Dortmundu. Nadchne vás, i když třeba patříte k fanouškům jiných zemí a jiných sportovní tradic.

Cesta na Euro

Liga mistrů, nebo Konference? Kadeřábek pálil v těsném boji o poháry

Už jen Augsburg stojí Leverkusenu v cestě k bájné ligové sezoně bez porážky. Během posledního bundesligového kola toho ale bude v sázce víc. Třeba Liga mistrů pro Hoffenheim. A pro koho bude sobota poslední ligovou v kariéře? Odpovídá nový díl seriálu Die Liga.

Die Liga

Je to pro nás druhý nejlepší možný výsledek. Víkendová liga očima trenérů

Derby skončilo bez branek, Pavel Šulc dal hattrick a je nejlepším střelcem ligy, Mladá Boleslav vyloupila Ostravu a posunula se před Baník na čtvrtou příčku, finále skupiny o Evropu si zahrají Hradec a Teplice a ve hře o sestup padaly opět zásadní góly v úplném závěru zápasů. Druhé nadstavbové kolo bylo bohaté na události, takhle zápasy zhodnotili trenéři.

Česká liga
Popup se zavře za 8s
Získejte přístup ke všem článkům a podpořte redakci.

Staňte se předplatiteli Football Clubu a odemkněte si všechny prémiové texty! 

Získejte přístup ke všem článkům a podpořte redakci.